Irriterad på gaggiga pensionärer

Hört på bussen:

Tant 1: Ja, mitt barnbarn börjar ju att bli lite överviktig nu...
Tant 2: Usch fy va hemskt! Ja, hon är väl i den åldern nu?
Tant 1: Ja, unga äter ju nästan bara hamburgare och pommes frites nu för tiden.
Tant 2: Ja, det är då för sorgligt.

HALLÅ! Vadå unga äter bara hamburgare och pommes frites? Här sitter jag sidan om, livs levandes ung, och inte äter jag sådan mat varje dag. Max en gång varannan månad! Annat är det väl med "de där pensionärerna" som äter lingonsylt till varje måltid, och äter minst en kaka till kaffet.

Blir så arg när jag hör en massa fördomar som inte stämmer. Jag känner ingen vad jag vet som äter hamburgare varje dag. Och fresten, vad är det egentligen som är så onyttigt med en hamburgare? Är det kanske själva hamburgaren? Eller är det salladen och löken? Nej, det enda som är onyttigt med en hamburgare är väl egentligen osten och brödet (vilket många pensionärer säkert äter till frukost varje dag). Dressingen är kanske inte heller så nyttig, men hur mycket dressing får man egentligen?

Vill också passa på att poängtera att alla unga tjejer inte har ätstörningar, om nu någon äldre skulle tro det. Man måste inte vara överviktig eller ha anorexi, det finns ett mellanting också. Och skulle man vara drabbade av något av det, så är det precis lika jobbigt, + att det är något som man inte kan hjälpa, då det oftast ligger något psykiskt bakom! Hoppas verkligen inte att tanten på bussen tänker börja klaga på sitt barnbarn för att hon är överviktig, för jag är säker på att det bara gör det hela ännu värre. Det bästa hade varit om denna farmor/mormor bara bjöd sitt barnbarn på något nyttigt, så att hon förstod att även nyttigt kan vara gott. 

Det var allt för mig den här gången. Ha det bäst! kram ♥


Kommentarer
Annika

Me like! = jag gillar... ifall nu någon pensionär som inte kan engelska skulle läsa.

2011-08-25 @ 20:53:42
URL: http://kajsalilja.blogg.se/
Marlene

Haha thank you! = tack så mycket!:)

2011-08-29 @ 14:32:59
URL: http://piggelinasliv.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Lillymarlene

- Mina tankar och känslor -

RSS 2.0