Ett djupt inlägg från en djup tjej

Hela mitt liv har jag kämpat med att bli den jag vill vara. Som liten trodde jag att det skulle räcka med att man blev större. Att man inte längre var förliten för allting. Nu har jag förstått att det inte är så enkelt. Man måste jobba med sig själv. Ändra på sin grundläggande personlighet och efterlikna de människor man ser upp till. Fast är det egentligen rätt att ändra på ens grundläggande personlighet? Kanske får man bara lära sig att leva med att man blev den man blev?

Blir ändå så ledsen när jag ser personer som sångerskan Laleh på teve. Jag är en av dem, trots att jag inte vill... Visst verkar hon trevlig och snäll vilket självklart är positiva egenskaper. Fast samtidigt påminner hon så mycket om sidor av mig som jag ogillar. Jag vill inte att folk ska se mig som en djup och svår mes. Vill inte vara den där blyga (hatar det ordet...), annorlunda tjejen som känner sig ensam 24 timmar om dygnet, trots att det finns vänner runt omkring. Det suger att aldrig våga visa vem man egentligen är. På insidan är jag rolig, men utsidan tenderar ändå att visa upp det motsatta.

Ser verkligen upp till alla er som är spontana och roliga. Önskar jag kunde vara lite mer som er.... kram ♥


Kommentarer
Mari Pettersson

Jag vet att du är en stark,modig och med siktet på nått stort .

Men för mig är du Marlene med stort M:

Det är många som ser dig som den som gör saker som andra bara drömmer om .

Det är nog bäst att försöka vara sig själv och ändra i små steg =)KRAM

2011-12-05 @ 11:45:15
Emma Nilsson

Håller helt med Mari!

DU intervjuar kända människor om skriver väldigt bra och intressanta artiklar. DU är även en väldigt väldigt bra vän och riktigt rolig! :D (som jag enligt mig själv träffar allt för sällan numera!)

Hoppas vi kan ses snart igen!

Många Kramar

2011-12-06 @ 16:38:18
Marlene

Vad söta ni är! Ibland känns det bara som om den där tjejen som intervjuar kändisar inte är jag (även om jag skulle vilja det). Jag går in i en roll när jag intervjuar och har alltid färdiga frågor som jag kan ta till om jag skulle tappa bort mig. I verkliga livet är det inte riktigt så enkelt.



Saknar dig också Emma och hoppas att vi ses snart! Kanske någon gång under julen om du har tid då? Många kramar både till dig och till mamma<3

2011-12-06 @ 17:52:57
URL: http://piggelinasliv.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Lillymarlene

- Mina tankar och känslor -

RSS 2.0