Jul, jul, regniga jul!

Regnet öser ner utanför och vinden blåser kallt, men inne i lägenheten är det varmt och mysigt. Dofter av lussekatt blandas med doften av chaite. I fönstret lyser de finaste julstjärnorna man kan tänka sig. Den lilla tomtenissan sitter vid köksbordet fullt upptagen med att slå in julklappar. Några till tomtenissans familj och några åt hyresvärdens familj. Katten och den lilla sockerbagaren leker glatt på köksgolvet. Snart är det dags att bege sig ut i ovädret, i den stora jakten på pepparkaksdeg... Ikväll är det nämligen den stora baka-pepparkaka-kvällen. Tomtenissan ler glatt för sig själv och konstaterar att hon älskar julen!:) kram ♥


Jag och min lilla sockerbagare!


Våra fina lussekatter!






Kommentarer
Anonym

Jag läste "tometenissen" hela texten tills det stod "hon" i sista meningen...

Finna lussekatter, men varför är vissa missbildade med tre ögon? :P

2011-12-03 @ 16:53:07
Marlene

De är inte missbildade... vi är bara lite mer kreativa här än vad alla andra är;)

2011-12-03 @ 19:31:39
URL: http://piggelinasliv.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Lillymarlene

- Mina tankar och känslor -

RSS 2.0