Lite tankar om kost...



Tänk så många olika teorier det finns om vad man ska äta och inte... Några menar att man ska undvika fett, andra att man ska bada i det. Några undviker vitt socker, vitt mjöl, gluten och laktos till 100%, medan andra tror bestämt på att man inte ska äta några kolhydrater. Det är verkligen en djungel av råd och människor som tror sig veta bäst. Själv tror jag på att lyssna med ett halvt öra och hitta sin egen väg, och inte vara så säker på att man själv gör rätt. För vad är det egentligen som säger att just det jag tror är rätt? Det som jag tycker funkar för mig behöver inte funka på alla andra. Jag har aldrig stött på en exakt kopia av mig själv, så varför skulle jag då tro att alla andra skulle må bra av att göra precis som mig? Här kommer en lista för skojs skull på vad som funkar, och inte funkar på mig.

Jag tror att jag mår bra av....

att äta mycket frukt och grönt. Jag är inte jätterädd för att det finns fruktsocker i frukt, då jag anser att det bättre att äta frukt än godis. För mig är det helt okej att äta 2-3 frukter om dagen.

att äta varierat. Både fett och magert kött. Bacon ena dagen är helt okej om man har kyckling eller fisk nästa dag.

att dricka mycket vatten och grönt te.

att äta kolhydrater, fast inte i mängder. En fjärdedel av tallriken räcker för mig.

att äta regelbundet.


Jag tror inte att jag mår bra av...


att äta bacon och ägg till frukost (jäklar vilket magknip jag får!).

att utesluta kolhydrater helt och hållet.

att aldrig äta något sött, inte ens frukt.

att äta för lite.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Lillymarlene

- Mina tankar och känslor -

RSS 2.0