A start of something new?

Denna blogg är en början på mitt nya liv. När jag skriver detta första inlägg, har jag precis fått veta att jag har kommit in på ett treårigt hälsopedagogiskt program vid högskolan i Halmstad. Detta för att skaffa mig en fördjupning inom ett ämne, innan jag läser vidare till journalist. Jag valde att fördjupa mig inom hälsa just för att det är ett brett ämne som ständigt är aktuellt. Det är också otroligt spännande att lära sig om människan, och om hur den fungerar. Hur vi kan förändra våra ovanor och uppnå nya saker med våra liv. Besegra beroendet och finna balans. Jag är som ingen annan människa perfekt, och jag vet hur svårt det kan vara att stå emot godsaker. Jag kan förstå överviktiga människor och rökare, även om jag själv aldrig rökt eller varit överviktig. Jag har skolkat från idrotten och alltid älskat  godis. Se mig därför för guds skull inte som någon övermänniska, om ni skulle få för er att följa min blogg (vilket skulle göra mig väldigt glad). Jag hoppas att detta ska bli starten på något nytt i mitt liv, och att jag kommer trivas och lära mig massor av nya saker, som kan hjälpa både mig själv och andra att må så bra som möjligt! Detta utan knäppa dieter, träningsmani, eller självsvält.



Kommentarer
Gun

Hej Marlene!

Fin ny blogg :)) Har du lagt ner den andra?

Kram / Gun

2011-07-17 @ 18:23:50
Marlene

Hejsan:) Tack så mycket. Tanken är att jag ska plocka bort den så småningom och skriva här istället. kram

2011-07-17 @ 18:50:25
URL: http://piggelinasliv.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Lillymarlene

- Mina tankar och känslor -

RSS 2.0