En effektiv dag!

Känner mig väldigt duktig idag. Känns som om ja har hunnit med massor! Var först i skolan mellan 10 och 12 där vi pratade om genus. Vet inte riktigt vad jag tycker om det... Visst vill jag att kvinnor ska ha lika hög lön som män, men det är lätt att feminism blir för extrem. Det är väl inte bara kvinnor som är förtryckta? En kille som blir mobbad om han använder nagellack eller blir slagen av sin fru, är inte han förtryckt? Förresten är jag sjukt glad att jag föddes till tjej, så då kan jag leva med att alla killar kanske inte visar mig full respekt (det är ju ändå de som har störst problem, eller?)

Fast det var ju inte det jag skulle skriva om från början.... Skulle ju berätta om hur duktig jag har varit;) Efter skolan gick jag hem. Bakade bullar, gjorde pajer och soppa, så nu är frysen välfylld och jag slipper tänka på att laga mat var eviga dag. Skönt! Bara att tina och äta:) Jag har även hunnit med att träna. Först ett Just Dance pass, sedan ett Cxworx.

Just nu sitter jag i soffan och dricker smoothie. Findus avgudar mig mer än vanligt och stryker sig mot min arm i hopp om att få smaka. När jag frågade honom om han vet hur söt han är och hur mycket jag älskar honom, svara han genom att hoppa upp och slicka mig på näsan. Min underbara, underbara katt<3 kram ♥


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Lillymarlene

- Mina tankar och känslor -

RSS 2.0