Gråväder och mys

Denna dag har verkligen varit grå! Redan klockan 12 såg det ut som om det var tidig kväll. Nästan så att man tycker att det kan behövas lite snö nu som lyser upp. Tråkigt bara med alla andra problem som snön för med sig. Denna dag har i alla fall varit väldigt mysig. Började med att jag vaknade av att pappa och lillebror fixade fram frukosten i köket. Min andra lillebror satt redan vid datan och spelade spel på facebook (hjälpte honom att fixa det igår kväll). Mamma sov och Findus kom och gav mig den obligatoriska morgonpussen (Älskar min lilla kise!).

Efter frukosten som bestod av te och macka, fick pappa något i blicken. Alla i familjen är väl medvetna vad just den där blicken säger.... Nämligen STÄDPANIK!!! Han brukar normalt få den blicken en gång om året och då gäller det att hålla sig undan. Saker städas ut, eldas upp, eller körs till tippen under svordomar, suckar, och stön! Hur tusan kan man samla på sig så mycket skit på bara ett år?!?! Det kan kanske låta som något jobbigt med det här, men själv tycker jag bara att det är mysigt. Det är liksom min lilla pappa i ett nötskal, och man vet att när han beter sig så, så är det snart jul! Den absolut mysigaste tiden på hela året enligt mig. Dessutom har jag också lite av den där städdjävulen i mig och tycker bara det är kul när den även väcks i min kära far.

Min uppgift blev att ta mig an min ena lillebrors rum (vilket är mitt eget fd rum). Jag plockade undan ett antal plast dinosaurier, pennor, klockor och nallar mm. Dammtorkade och tvingade honom att själv dammsuga och bädda rent i sängen. Kände mig oerhört lycklig och nöjd när rummet var skinande rent utan att vi faktiskt hunnit bråka speciellt mycket...

Sedan åkte jag en runda till affären med mamma och handlade medan pappa tog sig an att göra om ena hallen till gästrum åt mig, så nu slipper jag sova på en madrass i vardagsrummet:) Imorgon blir det förmodligen väla med mamma för att handla lite julklappar. Bra att vara ute i god tid ju. Nu ska jag spela super mario med lillebrossan. Längesen sist, så hoppas jag fortfarande vinner över honom;) kram ♥


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Lillymarlene

- Mina tankar och känslor -

RSS 2.0