Öka effektiviteten - Skriv att-göra-listor!

Idag har jag varit riktigt duktig. Har lämnat in cykeln på reperation och fått den lagad, skrivit klart reportaget om HÄLSANs gym och skickat iväg det till korrektur. Jag har också hunnit med att storhandla, så nu har jag hur många middagar hemma som helst i frysen. Perfekt, så man slipper impulshandla massa onyttigt! Sitter just nu och äter min egen tonfisksallad, som är så god att man nästan dör;)

När jag har ätit upp ska jag ge mig på att plugga lite tänkte jag. Ska läsa två kapitel i Hälsa och livsstil (red.Lillemor R-M Hallberg), sedan förbereda mig inför seminariet imorgon där vi ska prata om stress. Jag ska också slänga en kik på projektarbetsuppgiften.

Ett bra sätt när man har mycket att göra är att skriva att-göra-listor. Då riskerar man inte att glömma något och kan prioritera de olika punkterna efter vad som är viktigast. Saker bli också snabbare gjorda då man blir motiverad av att bocka av listan. Smart va?:)


kram ♥



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Lillymarlene

- Mina tankar och känslor -

RSS 2.0