Underbara höst!

Underbart vackert höstväder idag som inte alls passar ihop med höstdepressioner, eller vad tycker ni? Hösten har verkligen två sidor, en mörk, deppig och en alldeles underbar! Själv föredrar jag den underbara med mys, vackra höstlöv och gosiga kläder. Denna dag ägnade jag åt att gå på hälsomässa på halmstadsteater. Kollade in olika kristaller, healing, massage och aloe vera med mera. Blev dock lite besviken över att det inte fanns så mycket nyheter på hälsofronten. Det kändes lite som om man redan sett det mesta innan. Skulle varit kul att upptäcka något helt nytt som man inte hade en aning om. Funderade ett tag på att låta mig bli spådd för att kanske få några nyheter, men då det var väldigt mycket pengar för endast tio minuters samtal så var jag för snål.

Jag hade i alla fall en hel hög med broshyrer och tidningar med mig hem, som jag nu ska varva med det övriga pluggandet. Blir nog att testa på Falun gong (en form av Qi gong) om det kommer till halmstad. Pratade med en snäll dam som brukade utöva det, och därför var väldigt positiv till det. Tydligen är man inte lika positiv till det i Kina... läste i broshyren jag fick att kineser som utövar Falun gong, riskerar att bli förföljda och torterade... kan inte förstå att det kan vara sant, men om det är det så är det verkligen fruktansvärt!

Nu blir forsätta med pluggande och äta lite choklad för att hålla uppe humöret (det är ju faktiskt lördag;). Ska sedan kolla på Bring it on klockan 19, minns ej vilken kanal, men älskar verkligen de filmerna. Har sett dem hur många gånger som helst, men blir alltid så sjukt inspirerad och träningssugen av att se dem. Vet egentligen inte vad det beror på, men tycker det spelar mindre roll. Kram ♥


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Lillymarlene

- Mina tankar och känslor -

RSS 2.0