Körslaget nästa!

Nyss kommit hem från kören och jag vet vad ni tänker kära läsare. Kören?!? Hur fan hamnade hon där? Och hade hon inte lovat sig själv att aldrig mer vara med i kören eller att gå lucia? Jo, det hade jag visserligen... men med lite övertalninig av Tova, och med en viss inre drivkraft, så stod jag återigen och kämpade med att läsa altnoter (vet inte ens om man säger så). Jag vet inte varför, men trots att jag är urkass på att sjunga och inte fattar någonting (förmodligen tondöv också), så är det något som får mig att vilja sjunga. Jag mår helt enkelt bra av det.

Jag vet ändå inte om jag ska fortsätta eller inte. Kanske skulle man en gång för alla lära sig att läsa noter, trots att det verkar omöjligt. Det verkar ju i alla fall vara en väldigt trevlig grupp av människor att tillbringa en kväll i veckan tillsammans med. Plus att det vankas körläger och konserter. Till konserterna hamnade jag i gruppen som har ansvar för kläder och dekoration, vilket passar mig perfekt, så i värsta fall kan jag väl mima för att få vara med och fixa där i alla fall:P kram♥


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Lillymarlene

- Mina tankar och känslor -

RSS 2.0