Min och Findus helg!

Oj... inte bloggat på hela helgen! Måste ju nästan vara personligtrekord för mig haha;) Helgen har i alla fall varit väldigt mysig. Började med lite filmmys hemma hos Tova i fredags. Sedan bar det av hem till Tockarp i lördags, där jag ägnade det mesta av lördagen åt att hjälpa till med brännet, eller veden som man säger på svenska. Tyckte jag var väldigt duktig, men fick en jäkla träningsvärk som belöning, och den sitter i än. Hann också med att fika med min moster och mina söta kusiner, innan lördagen var slut. Igår (söndag) läste jag, och läste, och läste, ur boken Lärande och kulturella redskap. Fick nästan hjärtklappning när jag såg hur många sidor jag låg back, men nu är det bara 50 sidor kvar att läsa.

Detta var vad jag har gjort. Här kommer några rader om vad Findus ägnat helgen åt. I fredags var han med mig hemma hos Tova och myste. Han passade också på att rymma lite, men han kom bara till trapphuset. Sedan kände han sig vilsen och stannade kvar tills jag kom med andan i halsen och räddade honom. Lördagen ägnade han åt att hälsa på vår hund Ebba. Han tyckte att hon var lite läskig och fräste på henne innan han somnade tryggt i min lillebrors säng. På kvällen fick han vara med när jag och pappa tittade på teve, vilket han tyckte var väldigt mysigt. Somnade sedan sött i knäet på min pappa. Under söndagen fortsatte han att lära känna Ebba. Han åt också supermycket grillad kyckling som han fick av min mamma. Idag har han fräst på hunden, sovit, gömt sig bakom mammas och pappas säng, och just nu sitter han här vid datan och tvättar sig.

Nu ska jag iväg på hemligt uppdrag. Findus ska förmodligen sova eller något i den stilen, och morgon bär det av hem till halmstad igen. Önskar alla en bra dag! Många kramar Marlene (Pettsson) och Findus ♥



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Lillymarlene

- Mina tankar och känslor -

RSS 2.0