Pluggar och tänker..... Tänker och pluggar......

Sitter och pluggar lite. Findus sover snällt på sin pläd så jag kan i lugn och ro fördjupa mig i Hälsans mysterium av Aaron Antonovsky. Jag har nog aldrig i hela mitt liv varit så osäker på vem jag är eller vad jag vill som jag är just nu. Kanske beror det på att jag nu bombaderas av en massa olika teorier som jag både kan känna igen mig i. Som exempel så skulle nog min KASAM (känsla av sammanhang) enligt Antonovsky vara väldigt låg, eftersom min syn ofta är ganska pessimistisk.

Jag är ändå klar över att allt i vår värld inte är så jäkla positivt, så varför låtsas? Jag är också väl medveten om att jag har en sårbar personlighet, men bör man verkligen ändra på sin personlighet? Är den inte en del av ens identitet och något man får med sig när man föds? Det tåls att fundera på i en värld där man hela tiden ska förändra sig och bli mer och mer som samhället vill att man ska vara.

Igår kom jag på mig själv med att sitta och fundera på vad som egentligen är meningen med att utbilda sig. Visst, det leder kanske till ett fint jobb. Jag kanske får en välfylld plånbok och ett vackert hus, men vad spelar egentligen det för roll om jag inte är lycklig? Kanske skulle jag vara lyckligare med ett enkelt städjobb (jag älskar ju att städa), och ett eget grönsaksland? Just nu känner jag mig som sagt väldigt förvirrad över vad jag vill, och tyvärr vet jag också vad det är som får mig att deppa och grubbla. Önskar så att jag kunde få ett facit i min hand och göra det som krävs för att få det ur världen! kram på er♥


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Lillymarlene

- Mina tankar och känslor -

RSS 2.0