Konstig dröm

Drömde en väldigt konstig dröm inatt. Jag var tillbaka på min låg- och mellanstadieskola. Satt i matsalen med alla dem som jag umgås med idag. Drack kaffe och pekade ut vilken plats jag brukade ha. Platsen vid det lilla bordet närmast fönstret. Presenterade även mina nya vänner för mina gamla lärare. För att sedan helt plötsligt stå i matkön med en överfull tallrik soppa. När jag rörde mig skvätte soppan över kanterna och jag var tvungen att sätta ifrån mig tallriken. En mattant tog den och gav den sedan tillbaka till mig. Jag spillde på hela golvet och helt plötsligt var jag ute på rast. Vi hoppade kråka, en lek som jag verkligen älskade. Det gick ut på att man hade en studsboll som man skulle kasta på väggen och sedan försöka hoppa över innan någon tog den. Jag hade mina finaste jeans på mig. De där utsvängda med rosa tyglappar på sidorna. Jag minns dem så väl! Sedan vaknade jag upp här i min säng, och det tog några minuter att inse att det bara var en dröm. Samtidigt kändes det konstigt att vara i en 20 årings kropp när man precis upplevt så tydligt att vara barn. Jag vet inte vad denna dröm betydde men den fick mig i alla fall både att längta tillbaka, och att minnas saker som jag hade förträngt och inte ville minnas. Lite läskigt faktiskt, Kram


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Lillymarlene

- Mina tankar och känslor -

RSS 2.0