Äckligt jävla värdelös

Har en dålig dag idag. Funderar massor på framtiden och undrar om jag verkligen gör rätt? Är det någon mening med att utbilda sig till hälsopedagog? Borde jag inte läsa till journalist direkt istället? Tror mitt tvekande beror på alla konstiga blickar jag får när jag säger att jag läser just hälsopedagogik. Det är liksom så uppenbart för folk i min omgivning att det är journalist jag vill bli. Kanske för att jag har tjatat om det sedan jag var 12 år och satt och lusläste mina Juliatidningar.... Frågan är bara om jag ens har en chans att klara av det. Känner mig så osocial ibland och vet att jag har tendens att bli blyg i vissa situationer. Kan verkligen en tjej med dessa egenskaper bli journalist i dagens samhälle? Ett samhälle där allt kretsar kring att man hela tiden ska vara så jävla social. Är man inte det kan man lika gärna gå och dra något gammalt över sig...


Kommentarer
Annika

Men hallå! Visst kan du bli journalist! Du har ju kommit långt hittills, bara att fortsätta på samma väg. Fast har du nu läst ett år hälsopedagogik är det väl lika bra att ta ett till först. Du måste väl ändå ha två år av andra ämnen. Kämpa på!

Svar: Jo.. läsa kan man alltid. tänkte mer på om jag verkligen kommer att passa till det.
Marlene

2012-08-15 @ 20:45:17
URL: http://www.kajsalilja.blogg.se


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Lillymarlene

- Mina tankar och känslor -

RSS 2.0