Inför egna kassor för pensionärer!

Blev julhandling med mamma idag istället för observation. Höll på att få ett nervöst sammanbrott då en tant med rullator stod ivägen för mig i kassan. Jag skulle packa ner våra varor i påsar och hon bara stod där med sin krokiga rygg, mitt ivägen och diskuterade med sin assistent (alternativ dotter) om hon skulle packa ner korven i rullatorn eller i påsen.

Jag kände hur ilskan började koka i mig och kunde inte ens förmå mig att be henne flytta på sig. Väl medveten om att jag inte skulle klara av att göra det på ett snällt sätt. Det skulle med andra ord ha blivit ett fräsande som inte passar i dessa juletider. Så istället behärskade jag mig och försökte med hjälp av mina tankar att få tanten att flytta på sig. Efter mycket dividerande om var korven skulle ligga, masade hon sig äntligen iväg. Då var varubandet så proppfullt med varor att det bokstavligt talat svämmade över. Fick panikplocka ner allt i papperspåsar, vilket såklart resulterade i att en av dem gick i sönder och varor flög ut över hela golvet, Släppte loss några väl valda svordomar och förklarde för min kära mor att man borde öppna egna kassor för pensionärer. Hon förstod så klart inte varför jag var så ilsken och skrattade mest åt min kommentar. Imorgon funderar jag allvarligt på att inte lämna sängen...
 
P.s. Jag vet att jag är en grym människa som blir förbannad på oskyldiga pensionärer, men ibland undrar jag allvarligt om de inte gör allt för att jävlas med oss. I alla fall i kassorna på maxi...


Kommentarer
Millan

Jasså. ????????

2012-12-20 @ 12:42:46


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Lillymarlene

- Mina tankar och känslor -

RSS 2.0