Är tillbaka igen med lite pladder om allt och ingenting;)

Inte bloggat på ett tag nu vilket beror på att jag inte haft den rätta orken. Precis tillfrisknat från förkylningen som började i måndags, hade sin topp i tisdags, och försvann mer eller mindre under onsdagen. Där kan man verkligen tala om snabba ryck. Idag känner jag nästan ingenting och kan inte riktigt förstå att jag mådde så dåligt för bara två dygn sedan. Skönt i alla fall att det är över. Inte tränat någonting denna vecka, men har ett danspass inbokat på fredag. Får hoppas att jag kan gå på det och inte får något återfall med förkylningen. Känns inte som om jag kommer få det, så får hoppas att den känslan är rätt:)

Har i alla fall lyckats skriva klart reportage om Vi i femman och skickat in det idag. Känns skönt att ha det ur världen. Blir så stressad när det är tider att passa och man dessutom har en massa kurslitteratur att läsa. Vill inte ägna för mycket tid åt "min lilla hobby", men det är svårt när det är så kul. Vill få det så perfekt som det bara går (för man vet ju aldrig vem som kan råka läsa det man skriver), vilket tar sin lilla tid. Ibland kan jag sitta och läsa om och finslipa en text säkert tjugo gånger, även om den bara är på knappt en A4 sida. Perfektionist, javisst!;)

Är lika noga när det gäller städning (i alla fall för det mesta). Idag har jag dammsugit och dammtorkat hela lägenheten, så nu är alla dammråttor ett minne blott. I alla fall ett par dagar innan de återuppstår under sängen och soffan. Då är det bara att kavla upp armarna igen och ge dem en omgång. Rätt meningslöst att städa egentligen, men mår så dåligt av att ha massa skit överallt. Kan inte koncentrera mig på det jag ska då, utan sitter bara och tänker att jag borde städa. Lika bra då att göra det med en gång, även om det nu blir stökigt igen. Kram ♥


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Lillymarlene

- Mina tankar och känslor -

RSS 2.0