Trött på vintern och kliande utslag!

Nu har det varit vinter länge nog enligt mig. Nu är jag mer än trött på att frysa rumpan av mig så fort jag lämnar lägenheten. Blir irriterad på Findus som står och gnäller vi dörren jämt och ständigt och vill ut. Förstår han inte hur bra han har det som får vara inne i värmen hela dagarna? Hade jag kunnat hade jag mer än gärna bytat med honom.

Kanske borde jag vara lite mer positiv i alla fall eftersom solen lyser. Många av er tycker säkert att jag är lite väl gnällig, men tyvärr är det inte bara kylan i sig som gör mig kinkig, utan de stora röda fläckarna på min hud som den för med sig. Skulle tro att det är någon typ av köldallergi, men har ingen diagnos eftersom jag vägrar att gå till doktorn (hjälper ändå inte). Kliar gör det i alla fall och inte är det särskilt snyggt i heller.

Dessutom är min likbleka hud blekare än vanligt och skimrar nästan lite i lila, vet egentligen inte om det är så mycket värre än min illröda sommarton, men snyggt är det åtminstone inte. Ser sjuk ut och längtar efter att i alla fall få lite färg på den så att jag ser normal ut igen. Våren passar mig betydligt bättre, så tycker vi kan snabbspola de här sista vintermånaderna nu så att det blir vår fortast möjligt. Kramar ♥


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Lillymarlene

- Mina tankar och känslor -

RSS 2.0