Vad gör du en söndagkväll kl.20?

Ibland har man rätt roliga föräldrar... Min mobil ringer när jag sitter och kollar på film, men hinner inte svara. Ser att det är mamma och ringer upp. Pappa svarar och låter väldigt misstänksam...

Pappa: Hej, vad gör du?
Jag: Hej, kollar på film.
Pappa: Säkert?
Jag: Ehh ja?
Pappa: Tänkte bara kolla för det är ju söndagkväll och klockan är 20...
Jag: Jaha, vadå då?
Pappa: Vet ju att du brukar kolla på konstiga program på teven då...
Jag: Jasså? Vadå? (Fattar verkligen ingenting!)
Pappa: Är du dum? Tror du inte jag vet vad du brukar kolla på?
Jag: Ehhh???(!!!)
Pappa: Ja, som Så ska det låta till exempel.
Jag: (Asgarv!)

För er som inte vet är min pappa väldigt konservativ. Så ska det låta med Peter Settman har ju bytt sändningstid från fredag kl.20 till söndag kl.20. Något som min pappa tycker är så fel att han numera spelar in det på söndagen och tittar på det den vanliga tiden fredagkväll. Detta eftersom man enligt honom måste dricka whiskey till Så ska det låta, vilket ju inte går om man tittar på det på söndagen och ska jobba dagen efter.

För någon vecka sedan tänkte jag inte på att man bytt sändningstid, så jag råkade kolla på så ska det låta på söndagen när jag var i Halmstad. Något som jag råkade berätta för min kära pappa....därav var han ju bara tvungen att ringa och kolla så att jag inte gjorde samma misstag denna söndag. Väldigt omtänksamt haha;) kram ♥


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Lillymarlene

- Mina tankar och känslor -

RSS 2.0