Driven och positiv tjej med journalistdrömmar söker sommarjobb!

Sökt en massa orealistiska sommarjobb bland annat på Aftonbladet, Hallandsposten och Allers. Min teori är nämligen att man måste våga drömma stort och tro på sig själv för att komma någonstans. Man har ju inte heller något att förlora om man redan innan ställer in sig på att man mest troligt inte kommer få något napp. Skulle man mot förmodan få det skulle man istället kunna sväva fram på små rosa moln hela sommaren, och vem tackar egentligen nej till det? Nej, kör på och dröm stort, men behåll fötterna på jorden och sök en del realistiska jobb också så att du inte riskerar en pengalös sommar. Vad sägs till exempel om lite städjobb, sälja jordgubbar, eller varför inte dra ogräs eller stå i kassan i en affär? Man får inte vara kräsen, men inte heller för feg;) kramar ♥


Kommentarer
Anonym

Bra tänkt =)

ogräset gillade jag ,du vet ju vart det växer fortast.Håller tummarna för att du får ett bra jobb,tror inte att du behöver gå arbetslös =)KRAM

2012-01-31 @ 18:06:05
Marlene

Mm det är ju oftast i släntrabatten mina drömmar brukar sluta;)

2012-02-01 @ 08:51:13
URL: http://piggelinasliv.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Lillymarlene

- Mina tankar och känslor -

RSS 2.0