Hemma i Tockarp (eller Örkelljunga som jag säger när jag inte vill verka lantis;))

Tro det eller ej men det händer faktiskt saker här också. Igår hjälpte jag till exempel min mamma med att fixa i ordning vår ena stuga, och idag tog jag emot tyskar som skulle bo i där. Vågade mig inte riktigt på att prata tyska med dem, utan stakade mig fram på min skånsk-engelska istället. Är ju trots allt bara början på säsongen;) Andra roliga saker som hänt idag är att min lillebror låste in sig i hönshuset, att vi fått massor av nya kycklingar och att jag köpt en ny väska. Imorgon är det Våxtorps marknad. En tradition som man bara inte kan missa, även om vädergudarna verkar göra sitt bästa för att förstöra stämningen. Regn, åska och blåst är vad som väntas. Får se om jag lyckas hitta en snygg sommarklänning trots allt:) kram


Kommentarer
den hemlige beundraren

Allt klär en skönhet, du är väll inte rädd för åskan lilla vän ;)

2012-05-31 @ 21:39:58


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Lillymarlene

- Mina tankar och känslor -

RSS 2.0