Varning för min gråa vardag!

Haft några bra dagar bara för att falla tillbaka till de dåliga igen. Deppigt det låter, men livet är inte bara underbart och mysigt. Skulle jag påstå det skulle jag inte kunna kalla denna blogg för en vardagsblogg. Svåra val, människor som är ovänner och obehaget att vara ensam, är det som bäst beskriver mitt liv just nu.
   Tror jag vet vad jag vill, men frågan är hur jag vill det. Ska träffa en syo imorgon för att försöka reda ut allt... Hoppas det går bra. Är så rädd för att hon ska få en felaktig bild av mig ifall jag misslyckas med att få fram exakt det jag vill få fram. Det vill säga att jag läser hälsopedagogik för att få en grund inom hälsa innan jag läser vidare till journalist. Att jag nu är osäker på om jag vill fortsätta läsa hälsopedagogik i två år till, eftersom jag redan till våren kommer ha samlat ihop tillräckligt med poäng för att söka till journalistutbildningen.Vilket jag inte vill göra direkt, utan ta ett år emellan då jag läser lite kurser på distans, bor hemma, tar halvt studielån (om det behövs) och samtidigt har ett extrajobb där jag kan tjäna pengar till framtida resor, en makeup-kurs, en bil, ett hus, och kanske även en egen familj,,,
   Efter det året hoppas jag vara mogen att flytta till den riktigt storstaden (Lund/Göteborg eller Stockholm), där jag läser journalistutbildningen och blir journalisten, som får drömjobbet på en tjej/hälso-tidning. Hängde ni med? Antar att ni är rätt glada att det inte är ni som är min syo... Kram


Kommentarer
Annika

Verkar vara bekvämt att vara syo för dig! du vet ju precis hur du vill ha det!

Svar: Kanske det, men oroar mig så mycket för allting...
Marlene

2012-09-18 @ 22:06:10
URL: http://www.kajsalilja.blogg.se
Lisa

Det kommer gå fint! Självklart tycker jag att det hade varit jätte tråkigt om du slutar med det verkar som du lyssnat på dig själv nu och det är det absolut viktigaste! Du får höra av dig efteråt:) Kram

Svar: Tack Lisa! Ingenting är säkert än. Velar fram och tillbaka hela tiden och den inre rösten säger inte bara en sak. Ses i skolan sen. Kram
Marlene

2012-09-19 @ 08:03:46


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Lillymarlene

- Mina tankar och känslor -

RSS 2.0