Praktikpanik!

Praktik imorgon och jag är hur nervös som helst. Håller nästan på att kissa på mig... Gör matlådor just nu....korv- och stroganoff med ris...det borde väl passa den bild av en hälsopedagog jag vill ge... inte lika svinnyttigt som bulgur och lax, men inte heller lika onyttigt som korv och mos eller pizza....
Nästa utmaning är att bestämma vad jag ska ha på mig. Hade tänkt klä mig som jag brukar eftersom jag varken vill verka överlägsen eller underlägsen.. Jag är ju trots allt i samma ålder som flickorna på behandlingshemmet.... att komma uppklädd i kavaj passar nog inte riktigt. Synd bara att alla mina vanliga kläder känns urtvättade och noppiga...
Har övat min presentation minst 20 gånger i huvudet nu. Granskat mig själv i spegeln hur jag pratar och rör mig. Förberett utvärderingen och coachingsamtalen... Gjort ett detaljerat tidsschema, samt vad jag ska göra de olika dagarna. Så rädd att glömma något, att glömma min presentation, att inte kunna svara på någon fråga, inte få det förtroende jag eftersträvar...inte ha roligt. Usch Andas! Nu kör vi!!! Åtta veckors praktik here I come! Och ja... det kommer gå hur bra som helst! :) Kram


Kommentarer
Sanna

Det kommer gå hur bra som helst tror jag :), jag är själv lite nervös men man kommer nog in i det! Lycka till, kommer säkert gå jättebra så ses vi förhoppningsvis nån gång när jag är tillbaka i Halmstad. Kram!

2013-04-07 @ 15:58:07
Marlene

Tack Sanna! Stort lycka till, till dig också!:) Kram

2013-04-07 @ 19:54:41
URL: http://piggelinasliv.blogg.se
Alf Åkesson

Varför skulle inte du klara det som många andra har klarat? Jag brukade inför nya situationer tänka att jag nog inte var så mycket dummare än alla andra. Det kommer att gå bra! Om du glömmer något som du förberett, så är det bara du själv som märker det.

Svar: Så sant! Får försöka tänka så:)
Lilly

2013-04-07 @ 20:59:40


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Lillymarlene

- Mina tankar och känslor -

RSS 2.0