Tre veckor tjoff tjoff

Det har nu hunnit gå hela tre veckor av praktiken och jag förstår inte var tiden har tagit vägen. Jag trivs hur bra som helst med både personal och tjejer, så känns sorgligt att slutet snabbt börjar närmar sig. Menmen inga tårar än, det är ju trots allt fem veckor kvar. Fast fem veckor känns inte så mycket när det handlar om förändringsarbeten. Förändring tar tid och det gäller att ha tålamod, vilket kan vara svårt när man så gärna vill hjälpa. Jag har fått två tjejer som jag ska försöka motivera till viktnedgång samt rökavväjning. Själv räknar jag inte med att lyckas med någon av dessa uppgifter, utan tycker det viktigaste för mig är att lära känna dem och så ett frö. Sakta få dem att tänka över sin situation, se stödet som finns runt omkring dem, och så slutligen själva ta steget att vilja förändras. För det är ju trots allt om vilja som allt handlar om. Visst går det att tvinga fram förändringar, men resultatet blir ofta kortvarigt och upplevelsen till mesta dels negativ. Jag vill uppnå positivitet och glädje med förändring och hoppas på att även kunna få personalen att se hur man kan göra detta i framtiden när mina åtta veckor tyvärr har tagit slut.
På tisdag är det äntligen dags för min lektion i etik och moral. Då är tanken att vi ska se och diskutera filmen Tusen gånger starkare. En film som jag tycker alla borde se då den är sjukt bra och tänkvärd. Det jag främst vill uppnå genom att visa denna film är att få flickorna att fundera över hur grupptryck påverkar oss, samt vad man kan göra för att vara en bra förebild. Håller tummarna att detta kommer bli lyckat. Nu är det dags för fredagsmys med Morgan och Ola-Conny (kanal5 kl.19.00), också blir det lite chips förstås! Ibland måste man bara koppla av och njuta, så glöm för allt i världen inte det! Kramar till er alla<3


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Lillymarlene

- Mina tankar och känslor -

RSS 2.0