Min 21:a födelsedag!

 
 Ett år och väldigt nyfiken på ljuset i tårtan...
Tjugoett år och med en stor brännblåsa på underarmen...
 
Väcktes inte av sång denna dag utan av en vattenpump som inte ville stanna kl.02.00. Visade sig att det var vattenrenaren som dragit igång, vilket min pappa glömt berätta för mig, innan han och mamma begav sig iväg på fest. Var livrädd att vattnet hade frusit och ringde och väckte min stackars farfar som snabbt kunde konstatera att det inte var någon fara. Gick och la mig igen för att några timmar senare bli väckt av min lillebror. Ingen sång denna gång i heller, utan bara gnäll om att det var kallt.
 
Gick upp och det visade sig att det bara var 16 grader i köket. Alltså bara att sätta full fart i pannan. Olyckligtvis lyckades jag bränna min underarm då jag skulle putta in ett vedträd, vilket resulterade i att jag fick stå med den under rinnande vatten i en och en halv timme. Lite komiskt eftersom jag även brände min hand då jag var ett år. Den gången på kaminen då jag försökte resa mig mot den för att lära mig gå. Lite elakt skulle man kunna säga att jag efter 20 år inte blivit särskilt smartare. Borde förstå att kamin = varm och panna = varm. Förutom denna start på dagen blev det en mycket bra födelsedag:) 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Lillymarlene

- Mina tankar och känslor -

RSS 2.0