Glöm inte att njuta!

 
Mitt liv har varit väldigt mörkt den senaste tiden, men nu börjar det äntligen ljusna! Folk har sagt till mig att rycka upp mig och tänka positivt. Ska jag va ärlig har detta mest gjort mig frustrerad. Förstår att ni menar väl men när det är som mörkast är det svårt att tro på att det kan bli ljust igen. Kanske är det då lika bra att sjunka till botten, för att sedan få lust att klättra upp igen. Min vändpunkt kom med det fina vädret. När jag såg den knallblå himlen och solen som lyste in genom fönstret fick jag lust att måla. Någonting som jag alltid älskat men som lätt glöms bort bortom alla tentor och måsten.
   Jag målade en halvtimme och allt kändes genast mycket bättre. Tog en lång varm dusch och tackade sedan nej till några fester som jag blivit inbjuden till, men som jag ärligt talat inte kände för att gå på. Jag tror det är viktigt att våga lyssna till sig själv, gå sin egen väg, och njuta av det som man själv njuter av. Alla njuter inte av samma saker, men du har rätt till att njuta av just det du njuter av (så länge det inte är kriminellt eller skadligt..). Våga njuta även om du får kommentarer som: Åhh vad tråkig du är som inte vill festa... Eller vad lat du är som inte vill träna idag. Det är ditt liv och du väljer vad du ska göra för att må bra! Glöm bara inte bort att njuta! Kram<3


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Lillymarlene

- Mina tankar och känslor -

RSS 2.0