Snart är det påsk!

 
Och min hemtenta är nu så klar att det bara återstår lite finjusteringar här och där! Vädret är underbart och jag börjar längta hem. Påsken är nog den mysigaste högtiden (efter julen förstås) att fira med familj och vänner. Våren är på gång, sommargästerna kommer tillbaka, och allt är sådär vackert och färgsprakande. Gula påskliljor, tulpaner och fjädrar. Jag bara älskar det! Dessutom är det en högtid där det är "tillåtet" att äta hur mycket godis man vill...med konsekvensen att man får en chock när man ställer sig på vågen när det blivit vardag igen. Små söta fruktkolor, nougatfyllda chokladägg och massa annat gottiligottigt! Dessutom blir det mysig middag hemma hos farmor på påskafton! Som jag längtar! Allra mest längtar jag efter att få veta vad hon hittat på detta år. Blir det tipspromenad eller kanske skattjakt efter påskäggen? Visst är det väl härligt med människor som aldrig förlorar barnasinnet! Kram


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Lillymarlene

- Mina tankar och känslor -

RSS 2.0